Ak severskou chôdzou prejdete pravidelne niekoľko kilomentrov týždenne, má výrazné zdravotné benefity, ktoré sú dokonca vedecky preukázané. To predovšetkým vďaka tomu, že sa pri tomto druhu pohybu zapája takmer všetko svalstvo v tele. Záťaž teda nie je jednostranná, svaly sa aktivujú, spevnejú a to prispieva k celkovému zlepšeniu zdravia

Bolesti chrbta

Pri bolestiach chrbta sa často odporúča chôdza. Ak sú však bolesti výrazné a prekračujú hranicu znesiteľnosti pri akomkoľvek pohybe, je rozhodne lepšie vyhľadať lekára ešte pred tým než sa do chôdze pustíte. Sú známe prípady, kedy práve Nordic Walking dokonca pomohol predísť operácii chrbtice. Všeobecne platí, že väčšina bolestí chrbta vzniká kvôli svalovej nestabilite chrbtice alebo inak povedané, nedostatočnému spevneniu svalstva na chrbte . Záťažsa následne presúva na stavce či medzistavcové platničky.

Svojmu organizmu môžeme pomôcť jednoducho, a to spevnením svalov chrbta, ale aj brušných svalov, čím sa nám zlepší samotné držanie tela, zredukuje sa záťaž na chrbát a v konečnom dôsledku dlhodobo odstránime bolesť. Pri správnom držaní tela výrazne pomáha základný postoj využívaný pri severskej chôdzi. Dôležité sú najmä detaily, ako postavenie chodidiel, kolien, brucha, panvy, spevnenie ramien, krku a držanie hlavy.

Správne držanie tela sa môžete naučiť na niektorom z certifikovaných kurzov.

Kardiovaskulárny systém

Predovšetkým v dnešnej dobe sú veľmi časté ochorenia spojené s kardiovaskulárnym systémom, či už ide o nedokrvenie končatím, vysoký krvný tlak, zvýšené riziko infarktu amnoho ďalších. Podľa viacerých výskumov je možné tpráve tieto choroby liečiť a predchádzať im pomocou Nordic Walkingu. Severská chôda viditeľne zlepšuje kardiovaskulárnu výdrž, toleranciu záťaže, znižuje vnímanie bolesti nôh a tiež zvyšuje svalovú vytrvalosť.  Chôdza s palicami v porovnaní s chôdzou bez palíc zvýši príjemkyslíka v priemere o 23/ a kalorický výdaj o 22%. Rovnako sa zvyšuje aj srdcová frenkvencia, a to o 16,8%.

Ostatné zdravotné benefity

Okrem uvedených problémov patrí medzi zdravotné benefity Nordic Walkingu napríklad zlepšovanie stavov depresie, odstránenie alebo zníženie závažnosti chôrob, ako sú napríklad astma či alergie – to všetko vďaka pobytu na čerstvom vzduchu. Ten je veľmi dôležitý pre ľudský mozog a nemej pre dušu. 🙂

V neposlednom rade je Nordic Walking výbornou prevenciou pred cukrovkou a osteoporózou.

 

Pridaj komentár